Let op! Geld lenen kost geld.
Klanten over Ritel.nl:
8.4 / 10
zoeken
Winkelmand nog geen artikelen
menu menu

Nummerbehoud

Wanneer je een GSM-abonnement afsluit kun je nummerbehoud aanvragen en je huidige telefoonnummer meenemen naar het nieuwe abonnement. Je blijft dan bereikbaar op je eigen telefoonnummer. Voor nummerbehoud maakt het niet uit of je een Sim Only abonnement, een abonnement met GSM of een prepaid SIM kaart gebruikt. De nieuwe provider zegt het huidige contract voor je op. De providers stellen verschillende eisen voor nummerbehoud en om dubbele kosten te voorkomen dien je altijd rekening te houden met de opzegtermijn van je huidige GSM abonnement. Wij zullen altijd de door jouw opgegeven einddatum aanhouden. Nummerbehoud kan 2 maanden voor het einde van je contract worden aangevraagd met als uitzondering Tele2 en Vodafone waar dit al 4 maanden van te voren kan. 

Hoe gaat het aanvragen van nummerbehoud in zijn werk? 

Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om nummerbehoud aan te vragen. Vul je huidige nummer in en selecteer of je een abonnement of prepaid nummer hebt en welke provider. 

Voorwaarden voor nummerbehoud

  • Binnen 2 maanden moet het contracttermijn bij je huidige provider ten einde zijn. Voor Tele2 en Vodafone geldt 4 maanden. 
  • Je telefoonnummer mag nog niet gedeactiveerd zijn en minimaal 1 maand actief zijn.
  • Je stapt over van een andere provider of hebt een prepaid nummer. 

Bij het overstappen kun je een tijdelijk nummer krijgen van je nieuwe provider. Dit nummer kun je gebruiken totdat de portatie voltooid is en je je oude nummer weer kunt gebruiken. Houdt rekening met dat je nieuwe abonnement door het behoud van je nummer later in kan gaan waardoor je nog gebruik maakt van de diensten van je oude provider. 

Verleng je je huidige contract bij dezelfde provider dan behoudt je automatisch je nummer. Hoer hoef je niets voor de toen. 

Wat kost het?

Nummerbehoud is gratis, hier worden geen extra kosten voor gerekend.