Verlengen en overstappen

Op deze pagina vind je wanneer je kan overstappen of verlengen en wat het verschil is tussen een verlenging en een overstap.

Wanneer kan ik overstappen/verlengen?

Wanneer je je abonnement wilt verlengen of overstappen met nummerbehoud, gelden er diverse verleng-/overstaptermijnen. Hieronder vindt je de verleng-/overstaptermijnen per provider. Het eerste overzicht geldt voor particuliere abonnementen en het tweede overzicht is geldig voor zakelijk abonnementen. Omdat de providers deze termijnen vaststellen, kunnen wij niet afwijken.  

Particulier 

Provider Verlengen Overstappen
Ben 4 maanden 4 maanden
KPN 4 maanden 4 maanden
Odido 4 maanden 4 maanden
Vodafone 4 maanden 4 maanden
Lebara 4 maanden 4 maanden
Youfone 4 maanden 4 maanden

Zakelijk

Provider Verlengen Overstappen
KPN 4 maanden 4 maanden
Odido 4 maanden 4 maanden
Vodafone 4 maanden 4 maanden

Verschil overstappen/verlengen

Een overstap met nummerbehoud betekent dat je naar een andere provider overstapt met het behoud van je huidige telefoonnummer. Stel: je zit nu bij Odido en wilt overstappen naar Vodafone met het behoud van je huidige nummer. Dit is mogelijk, hierbij moet je de termijn voor overstappen aanhouden. Maar wanneer het abonnement bij Odido loopt en je wilt bij Odido blijven, dan is dat een verlenging en dien je dus de termijn bij verlengen aan te houden.

Neem gerust contact met ons op wanneer je hier nog vragen over hebt!