Let op! Geld lenen kost geld.
menu menu

Reparatie

Het kan weleens voorkomen dat een apparaat kapot gaat. In dat geval moet het defecte apparaat worden opgestuurd naar een erkend reparatiebedrijf.

Aanmeldproces

Het aanmelden van een reparatie bij Ritel gaat als volgt:

  1. Ga naar shopbox.mijnreparatie.nl/announcerepair.php en vul je gegevens in.
  2. Binnen 1 werkdag ontvang je per e-mail een reparatienummer met instructies.
  3. Nadat je de instructies hebt gelezen, kun je je product opsturen met toevoeging van het ontvangen verzenddocument.
  4. Je kunt je reparatie ten allen tijden volgen op shopbox.mijnreparatie.nl; je hebt daarvoor je reparatienummer en je postcode nodig.

Voor vragen en antwoorden betreft je reparatie kun je ook terecht bij shopbox.mijnreparatie.nl. Ook daarvoor heb je je reparatienummer en postcode nodig.

Refurbished toestel

Let op: voor refurbished toestellen geldt een andere reparatieperiode. Neem hiervoor contact met ons op!

Defect apparaat verzenden / toestel opsturen

Verstuur je product in een niet opvallende verpakking en vermeld niet wat de inhoud is: dit om diefstal te voorkomen. Gebruik dus bij verzending nooit de originele verpaking. Let er op dat, wanneer je een telefoon of tablet naar ons terugstuurt, je niet je simkaart met het defecte apparaat meestuurt. Verder raden wij je aan om het toestel aangetekend te verzenden, zodat je het toestel altijd kunt traceren.

Reparatieperiode

De verschillende fabrikanten hanteren niet allemaal dezelfde garantieperiode. Dit kun je in de meeste gevallen  terugvinden in de handleiding. De garantieperiode op batterijen bedraagt drie maanden.

Indien de schade buiten de garantietermijn of voorwaarden valt, zijn daar altijd kosten aan verbonden.

Daarnaast is het tijdens de reparatie wel zo dat je abonnement doorloopt en dat facturen gewoon betaald dienen te worden. Zorg er daarom voor dat je nooit je simkaart meestuurt wanneer je een defect toestel laat repareren. De simkaart kan namelijk in een ander toestel gebruikt worden, waardoor je alsnog gebruik kunt maken van je abonnement. Een gemiddelde reparatie duurt ongeveer 4 weken. Mocht deze termijn overschreden worden, ontvang je hier uiteraard bericht over.

Reparatiestatus opvragen

Wanneer je je product voor reparatie hebt aangemeld, kun je op shopbox.mijnreparatie.nl de status van je reparatie opvragen. Hiervoor heb je je reparatienummer en postcode nodig.