Bestellen

Bestellen op Ritel is snel, gemakkelijk en veilig. Je dient de volgende stappen te doorlopen om je bestelling te definitief te maken.

Bestellen i.c.m. een abonnement

Wanneer je een product hebt uitgekozen klik je op ‘Bestel nu’. Controleer of de bestelling juist is en kies de gewenste bezorgmethode. Je kunt kiezen uit ‘Thuisbezorgen’ of ‘In de winkel ophalen’. Kies je voor ‘In de winkel ophalen’, kies dan het filiaal waar je de bestelling wilt komen ophalen. Vervolgens klik je op ‘Doorgaan met bestellen’. Je kunt vervolgens kiezen om je abonnement af te sluiten met iDIN of kies voor ‘Zelf gegevens invullen’. 

Vul de gevraagde gegevens in in onze beveiligde omgeving (https; S staat voor secure). Het is belangrijk dat alle gegevens van dezelfde persoon zijn (naam, geboortedatum, legitimatiebewijs en rekeningnummer). Tevens dien je je naam zoals op je legitimatiebewijs en bankpas in te vullen. Voorbeeld: je naam is Jan Jansen, maar je voorletters zijn A.B.C., dan dien je A.B.C. Jansen in te vullen. Controleer je ingevulde gegevens en klik op ‘Verder’.

Kies tot slot een betaalwijze.

Vervolgens zie je de bevestiging van je bestelling. In deze bevestiging staat je ordernummer, die belangrijk is bij vragen over je bestelling, en de procedure voor het afleveren van je bestelling.

Wanneer je hebt gekozen voor pakketservice

Je ontvangt je pakket met PostNL. Van ons ontvang je een track en tracecode waarmee je je verzonden pakketje online kunt volgen.

Wanneer je hebt gekozen voor afhalen bij een Ritel filiaal

Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je bestelling klaar ligt in het gekozen Ritel filiaal.

Bestellen van een los artikel

Wanneer je een product hebt uitgekozen klik je op ‘Bestel nu’. Controleer of de bestelling juist is en kies de gewenste bezorgmethode. Je kunt kiezen uit ‘Thuisbezorgen’ of ‘In de winkel ophalen’. Kies je voor ‘In de winkel ophalen’, kies dan het filiaal waar je de bestelling wilt komen ophalen. Vervolgens klik je op ‘Doorgaan met bestellen’. 

Vul de gevraagde gegevens in onze beveiligde omgeving in (https; S staat voor secure). Controleer vervolgens je gegevens en klik op ‘Verder’. Kies tot slot een betaalwijze.

Vervolgens zie je de bevestiging van je bestelling. In deze bevestiging staat je ordernummer, die belangrijk is bij vragen over je bestelling, en de procedure voor het afleveren van je bestelling.

Wanneer je hebt gekozen voor pakketservice

Je ontvangt je pakket met PostNL. Van ons ontvang je een track en tracecode waarmee je je verzonden pakketje online kunt volgen.

Wanneer je hebt gekozen voor afhalen bij een Ritel filiaal

Je ontvangt van ons een e-mail wanneer je bestelling klaar ligt in het gekozen Ritel filiaal.

Annuleren van een bestelling

Telefoonabonnement

Je bestelling kan nog worden geannuleerd, zolang wij het contract nog niet hebben verwerkt. Zodra je bestelling is verwerkt, is annulering niet meer mogelijk. Wij kunnen de bestelling van een toestel nog wijzigen, zolang deze nog niet naar je is verzonden. Neem hiervoor contact met ons op.

Accessoires

Bij de aankoop van een accessoire kun je de bestelling annuleren, nadat deze geplaatst is, mits deze bestelling nog niet is verzonden. Ritel stuurt per e-mail een verzendbevestiging naar het opgegeven e-mailadres. Mocht je een product willen annuleren, dan kan dit door contact op te nemen met je verzoek tot annulering. Je krijgt een bevestiging wanneer je bestelling is geannuleerd. Het aankoopbedrag wordt binnen 7 werkdagen na de ontvangstdatum terug op de rekening gestort. Heb je gekozen om te betalen met AfterPay? Dan krijg je via AfterPay een bericht dat je niet meer aan de betalingsplicht hoeft te voldoen.